Information från FPS

Labbet, AHT som FPS skickar DNA prov till har problem och har ej gjort några tester sedan mars, FPS förhandlar med ett annat labb, som har kopior på AHTs gjorda DNA tester. mer info hur det blir med detta och hur det påverkar DNAprover kommer inom ca 14 dagar. Detta påverkar fölreg och nya hingstlicenser.

INFO FRÅN FPS

BREXIT EXPORT UPDATE FROM 1 JANUARY 2021

All passports issued by Defra recognized studbooks are now recognized by the EU following Third Country listing (recognition) of the UK and its Defra approved equine Studbooks. The equine should also be registered in an equivalent breeding book in the EU.
For the movement of equines from Great Britain (GB) to Northern Ireland (NI) new measures and procedures come into force from 1 January 2021.
The official advice is not to try to export equines and their breeding products to the EU (and to Northern Ireland) until at least the end of January – due to the lack of import points and possible delays at customs.